Wednesday, May 25, 2016

Tandas Awam Di Stesen Minyak Menjadi Sasaran Mudah Perogol?

0 comments

Tandas Awam Di Stesen Minyak Menjadi Sasaran Mudah Perogol? Stesen Minyak Petronas, Perogol Stesen Minyak,

Tandas Awam Di Stesen Minyak Menjadi Sasaran Mudah Perogol? Sebenarnya dimana-mana sahaja boleh berlaku bila sahaja si perogol nampak dan mempunyai peluang. Peluang apabila mangsa sedang bersendirian. Gerun membaca berita seorang wanita sempat melarikan diri dari hampir menjadi mangsa rogol baru-baru ini di stesen minyak Petronas Bandar Baru Rawang.

 

Wanita Cerita Detik Cemas, Bergelut Dengan Lelaki Cuba Rogolnya Di Dalam Tandas Stesen Minyak.

 

Kes di atas rasanya bukan pertama kali berlaku kot. Sudah ada kejadian sebelum ini yang berlaku. Untuk mengelakan kejadian seumpama ini berlaku, tolong.. tolong.. tolong perhatikan keadaan sekeliling. Jangan pergi ke tandas bersendirian. Abang, suami, ayah, dan kawan jangan biarkan isteri, kawan, adik, kakak, pergi sendirian ke tandas.

 

Penat memandu bukannya alasan untuk anda membiarkan mereka pergi sendirian ke tandas. Jangan malas nak matikan kereta untuk teman mereka ke tandas. Jangan biasakan diri menunggu di dalam kereta hanya kerana mereka cuma mahu ke tandas.

 

Ingat belajar dari apa yang telah berlaku jangan biarkan anda pula berpeluang menjadi salah satu darinya.

 

.

Tuesday, April 26, 2016

Horrifying Story #7 : Sudah Tahu Ke?

4 comments

Horrifying Story #7 : Sudah Tahu Ke?, Cerita Seram, Takut, Seram, Horror, Creepy Stories

Horrifying Story #7 : dah Tahu Ke?. Lewat malam Andy tersedar dari tidur apabila mendengar tangisan bayinya, Josh dikamar bayi.. Lalu dia mengejutkan isterinya Ana untuk melihatkan Josh. Ana bangkit dah terus keluar dari bilik menuju ke bilik Josh. Dari monitor bayi yang terpasang, Andy dapat mendengar suara Ana mendodoikan Josh.

 

Suara Ana menyanyi memujuk-mujuk Josh supaya tidur membuatkan Andy tersenyum. Hampir sahaja Andy ingin melelapkan mata, terdengar suara bayi merengek. Datangnya dari bawah katil tempat Andy tidur. Andy tanpa rasa syak apa-apa menyingkap cadar dan mengintai bawah katil.

 

“Andy, syhhhhhhh..!” Ana menyuruh Andy diam dan tidak berbuat bising.

 

Alangkah terkejutnya Andy apabila mendapati isterinya Ana bersama bayinya Josh berpelukkan di bawah katil. Ana menggigil, manakala Josh dalam dakapan mula merengek namun Ana sedaya upaya menutup mulut Josh.

 

Krikkkk.. krikkkk.. bunyi dari monitor bayi.

 

“Sudah tahu ke?” suara ‘ANA’ berbisik melalui monitor bayi lantas mengilai.

 

“HAHAHAHAHAhahahaHHAHAhaha..!”

 

……………………………….

Sunday, April 10, 2016

Tabiat Sampah Pencemar Alam Sekitar

2 comments
Tabiat Sampah Pencemar Alam Sekitar, MInda Kelas Ketiga, Bodoh, Suka Buang Sampah Merata
Tabiat sampah pencemar alam sekitar. Sikap segelintir pemandu yang suka membuang sampah keluar dari kenderaan samalah seperti sikap pemandu yang suka memotong menggunakan laluan kecemasan yakni sikap yang cukup menyakitkan hati. Mereka ini manusia yang bukan suka alam ni bersih. Biarlah alam ni kotor asal kau sahaja yang bersih.

“Ala nanti adalah orang kutip,” kau ni menteri ke nak orang lain kutip dan bersihkan sampah yang kau lempar dari tingkap kereta? Kotak rokok kosong kau campakkan sahaja ke luar tingkap. Putung rokok kau jentik sahaja keluar tingkap. Tisu kotor kau campakkan sahaja keluar tingkap. Kenapa tak campakkan sahaja otak kau keluar dari tingkap?

Tolonglah jangan jadi penyumbang kepada kekotoran alam sekitar, sama-sama la jaga kebersihan. Ambil lah peduli pada orang yang sentiasa jaga akan kebersihan alam sekitar.

Jangan jadi teladan yang tidak baik untuk generasi muda. Aksi anda membuang sampah keluar dari tingkap kereta bakal disaksikan oleh mereka yang berkeluarga dan mempunyai generasi kecil yang suka berfikir.

“Adakah membuang sampah keluar dari tingkap kereta satu perkara yang normal?”
“Macam best je buang sampah keluar dari kereta!”
“Buang sampah keluar dari kereta, baru kereta tak semak.”
“Macamana nak buang sampah ni? alah campak jela keluar dari kereta.”

Buanglah tabiat suka buang sampah keluar dari tingkap kereta. Jangan pentingkan diri sendiri. Apalah salah kumpul sampah tu dalam kereta sampai di suatu tempat carilah tong sampah. Ubah lah minda supaya menjadi minda orang yang maju dan ada berbudaya tinggi. Kamu bukan bangsa sampah minda lebih bawah dari lutut.

……………..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Total Pageviews

Backlinks

Contact Me