Thursday, August 15, 2013

Copperhead Snake: Kepala Sudah Putus Tapi Masih Mampu Gigit Badan Sendiri


Bismillahirrahmanirrahim, Assalamualaikum…

 

CopperheadAMARAN: Video ini mungkin akan menimbulkan rasa tidak selesa pada sesetengah orang. Kerana aku sendiri tengok pun ……….! tak boleh sebut perkataan tu. Tak sesuai..hehehe. Baiklah pada yang takut nak tengok aku ceritakan sedikit mengenai video tersebut. Dalam video tersebut, ular copperhead kepalanya sudah dipenggal oleh Sam Billiter di kediaman beliau. Beliau merakamkan bagaimana badan ular tersebut meliang liuk menyentuh kepalanya yang sudah dipenggal. Sejurus itu kepala yang terpenggal itu menggigit. Membenamkan taringnya pada badannya yang terpisah. Berlaku reaksi mengejut secara tiba-tiba.

 

Kalau berani dan tak berasa geli lihat lah video ini.

 

Ada persoalan yang timbul di komen video itu. Antaranya macamana kepala yang terputus mampu memberi isyarat pada badan agar bergerak menyentuh kepala untuk digigit mati kerana racun sendiri. Pada aku mungkin itu reaksi sepontan kepala tu kot. Entahla kena tanya pakar ulor.. Pernah tengok video yang ular makan badan dia sendiri? Itu pun geli geleman ngeri juga nak tengok. Tapi cukuplah video di atas je..hehehe

 

Dalam Islam pun ada mengajar jika terserempak dengan ular dalam rumah, jangan dibunuh dikhuatiri ianya jelmaan JIN. Beri amaran pada ular tersebut sebanyak 3 x (Dengan nama Allah sekiranya engkau JIN baik engkau keluar dari sini) sekiranya ia jelmaan JIN ia akan keluar. Jika ular biasa dan diri sendiri dan keluarga dalam bahaya, ular tersebut boleh dibunuh. Tapi kalau boleh usirlah dia dulu. Usir dengan penyapu ke. Ular akan menyerang jika rasa terancam. Bertindaklah guna akal dan mohon perlindungan dari Allah s.w.t.

22 comments

August 15, 2013 at 3:25 PM

begitu liat ular ini untuk mati...www.tepakku.com

August 15, 2013 at 8:27 PM

tgk bila dia benamkan taring bisa dia pd badan baru nampak mcm dh nk mati..

August 15, 2013 at 8:30 PM

peh,bahayanye...

August 16, 2013 at 10:48 AM

kiranya.. bukan saja diri sendiri, apa2 yg dekat dengan dia pun dia boleh gigit jugak?

August 16, 2013 at 11:49 AM

yang saya rasa mcmtu la pensil..

August 16, 2013 at 12:15 PM

huhu kesiannya dia. bertarung untuk kematian.

August 16, 2013 at 5:48 PM

Berbahaya betul ular macam ni. Baru saya tahu tak boleh bunuh ular dahulu sebab dikhuatiri jelmaan jin. Dulu masa di sekolah, ada ular masuk ke dorm kami, habis kecoh satu sekolah suara jeritan. Lepastu, sume dok bising sapelah nak meminang budak dorm ni (tak tahu betul ke tak dongeng ni). Tp pd masa yg sama risau juga sebab ular kan satu petanda buruk. Tapi kemudian keadaan back to normal. (Takde sape dtg meminang pun)

August 16, 2013 at 8:03 PM

snake bite itself and die? sadisnye..huhu

August 16, 2013 at 10:29 PM

Tenet tak laju jadi susah nak tgk video tu amir..

August 16, 2013 at 10:40 PM

erk... camne leh jadi gitu?? padahal dah terpisah pun kepalanya??

August 17, 2013 at 4:09 AM

Apakah ular macam tu, termasuk ular berbisa?

August 17, 2013 at 4:13 AM

Betul juga, memang ular bisa merupakan jelmaan jin. kalau di Indonesia ada siluman (jin) yang berwujud ular, yaitu 'NYI BLORONG"

August 17, 2013 at 10:42 AM

Macam mungkin mati kerana bisa sendiri to show/claim his 'proud'

August 17, 2013 at 10:46 AM

hehehe.. perihal ular dikaitankan dengan pinangan tu entahla.. sy ngak tahu kesahihahnya..hehe.

August 17, 2013 at 10:48 AM

Terima kasih singgah dan baca sini..^___^

August 17, 2013 at 10:50 AM

mati kerana bisa sendiri lebih honorable kot bg dia Nana..

August 17, 2013 at 10:52 AM

Ala yeke.. tak pe lepas ni mana2 ada entry video sy cuba postkan dalam bentuk gambar.. maaf ya..

August 17, 2013 at 10:53 AM

entahla mungkin reaksi sepontan kot dikbee..

August 17, 2013 at 10:58 AM

Copperhead antara dalam kelompok ular yang berbisa..

August 17, 2013 at 11:02 AM

Good to know about 'NYI BLORONG' i'll google it to know more.. ^___^

August 21, 2013 at 5:07 PM

Ntah2..ular yg gigit badan senirik nie jin kot..walluhualam ..hehe..mna la taw kan..wink2 :D

Thanks ats info ayat utk menghalau ulor bisa neh Abg Amir..hee ^^

August 22, 2013 at 2:29 AM

Ayat tu arwah tok yang ajar.. sebab pernah nampak die halau ular masuk kt bangsal kayu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Total Pageviews

Backlinks

Contact Me